اخبارشما

دولت و مجلس هنوز به این جمع بندی نرسیده‌اندکه پنج شنبه7ها به تعطیلات رسمی کشور اضافه بشود یا شنبه‌ها ولی باید تا آخر امسال به این جمع بندی برسند تا به تقویم کشور اضافه بشود.

دولت و مجلس هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌اندکه پنج شنبه‌ها به تعطیلات کشور اضافه بشود یا شنبه‌ها و این تصمیم از کی اجرایی می‌شود؟ از کی قرار است تعطیلات آخر هفته به طوررسمی به تقویم کشور اضافه بشود؟ تعطیلات آخر هفته کشور ایران هم مانند خیلی از کشورها به دو روز افزایش پیددا کند.

در شرایطی که لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته مدتی است در مجلس مسکوت باقی مانده و به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی آن اختلاف نظر بر سر تعطیلی شنبه یا پنجشنبه‌هاست، اتاق بازرگانی تهران خطاب به دولت و مجلس، تأکید کرد روزهای جمعه و شنبه تعطیل شوند.

منتقدان اما مسائل شرعی را مانع تعطیل شدن روز شنبه می‌دانند و اعتقاد دارند برای افزایش تعطیلات آخر هفته باید روز پنجشنبه تعطیل شود؛ چراکه پنجشنبه‌ها برای ما ایرانیان از لحاظ عرفی برای زیارت اهل قبور مهم است.

درواقع مخالفان معتقدند پنجشنبه برای ایرانیان یک روز فرهنگی و مناسکی است و تغییر تعطیلی پنجشنبه به همین واسطه امکان‌پذیر نیست.

در پویشی که در همین‌باره از طریق یک خبرگزاری به راه افتاد، عنوان شد: مگر پیشنهاددهندگان تعطیلی روز شنبه نمی‌دانند که تعطیلی شنبه برای یهود و تعطیلی یکشنبه برای مسیحی‌ها و تعطیلی جمعه برای مسلمانان است. پس چرا پیشنهاد می‌دهند که شنبه تعطیل شود؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه