اخبارشما

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن مدعی شد در خصوص حمله به یمن پیام خصوصی برای ایران ارسال کرده است.

به گزارش شمانیوز،  رئیس‌جمهور آمریکا در پی اقدامات تجاوزکارانه و حمله به یمن، ایران را با نیروهای مسلح انصارالله مرتبط ساخت و مدعی شد که در این باره پیامی برای ایران فرستاده است.

خبرگزاری رویترز روز شنبه در این باره گزارش کرد که بایدن می‌گوید آمریکا پیامی خصوصی درباره حملات نیروهای مسلح یمن به ایران فرستاده است.

او همچنین گفت که «ما به خوبی آماده‌ایم».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بامداد امروز و پس از حملات مشترک با انگلیس به یمن در بامداد جمعه، گفت معتقد نیست که کشورش در جنگ نیابتی با ایران قرار دارد.

بایدن بامداد شنبه که به بازدید یک مرکز کسب و کار کوچک در آلِن‌تاون در ایالت پنسیلوانیا رفته بود، در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا آمریکا در جنگ نیابتی با ایران قرار دارد» پاسخ داد: «نه. ایران جنگ با ما را نمی‌خواهد».

ارتش یمن از آغاز جنگ غزه، در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، شماری از کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ هدف قرار داده و بهانه بایدن برای حمله به یمن نیز «محافظت از آزادی کشتی‌رانی و کاهش توانایی» ارتش یمن برای ادامه حملات بوده است.

اظهارات بایدن درباره نقش ایران در این برهه در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها اعلام کرده نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه‌های مقاومت و همچنین ارتش یمن بر اساس منافع کشورهای خود تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز، اخیرا، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام یمن در حمایت از زنان و کودکان غزه و مقابله با نسل‌کشی رژیم اسرائیل قابل تحسین است. صنعا به امنیت دریایی و کشتیرانی کاملا پایبند است. 

دیپلمات عالی‌رتبه ایران همچنین به آمریکا توصیه کرد: کاخ سفید به‌جای حمله نظامی به یمن، باید همراهی همه‌جانبه نظامی و امنیتی با تل‌آویو علیه مردم غزه و کرانه باختری را فورا متوقف کند تا امنیت به سراسر منطقه بازگردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه